Friday, August 26, 2011

Salam Aidil Fitri

Salam,



Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, Maaf Zahir & Batin. InsyaAllah umat Islam di Malaysia akan menyambut hari raya Aidilfitri atau Hari Raya Puasa pada 30 Ogos 2011 (Selasa) bersamaan 1 Syawal 1432 H.

Sejak zaman semakin canggih ni dengan adanya handphone, internet, mukabuku (facebook), dan sebagainya kita telah semakin kehilangan satu tradisi yang kita lakukan waktu dahulu iaitu KAD RAYA. Bukan kad raya yang elektronik punya, ni yang kad raya kena pos punya. Walaupun masih ada yang mempertahankan tradisi penghantaran kad raya ni namun jumlahnya semakin mengecil. Dulu ada yang dapat kad raya lepas dah raya sebab banyak sangat. sampai Posmen pun tak larat nak hantar kat kita.

Memang best sangat la bila dapat kad raya daripada kawan-kawan dan juga admire kita. Untuk yang special kita akan bagi kad yang agak mahal, besar dan siap dengan bunyi lagu raya lagi. Masa nak tulis tu kena tutup sikit supaya lagu dalam kad raya tu tak bunyi. hihihihi....

Tapi sekarang semua kenangan tu dah berlalu. Walaupun masih lagi dapat kad raya daripada bos-bos tapi tiada lagi kata-kata yang ditulis di dalam kad raya tu. Cuma ada tandatangan jer.....

Hopefully suatu hari nanti tradisi ini kembali dihayati oleh generasi muda kita.

Oklah semoga Ramadhan kali ini dapat dijalani dengan penuh ketakwaan agar diri kita akan sentiasa mendapat lindungan payung rahmat daripada Allah dan meninggikan tahap keimanan dalam diri kita.

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI.....MAAF ZAHIR DAN BATIN

Salam Aidilfitri........

No comments: