Wednesday, August 3, 2011

Kenangan Puasa

aiyooookkk.... lama sudah tak post something dalam blog ni. Ntah apa yang sibuknya tak tau la...hahaha... Tak terlewat (dah hari ketiga) diucapkan Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak, bulan yang penuh keberkatan ini. Semoga kita semua mendapat keberkatannya dan diberikan kesihatan yang baik serta umur panjang agar dapat menghabiskan bulan Ramadhan ini....Amin.

Bila masuk bulan puasa ni teringat la waktu berpuasa kat kampung dulu. memang best sangat sebab time ni la dapat makan yang sedap-sedap. Bulan-bulan lain bukan makanan tak sedap tapi bila bulan puasa banyak lak makanan yang jarang kita jumpa. contoh nasi ulam, kuih badak berendam, dan lain-lain. Dan mungkin keberkatan bulan puasa juga membuatkan makanan yang kita makan lebih enak dan sedap daripada biasa. Tapi mungkin juga sebab dah lapar....hahaha....

Bulan puasa ni juga la yang ditunggu-tunggu waktu kecik-kecik dulu sebab ada permainan yang mengasyikan. Apalagi main mercun  dan bunga api la. woooo...best sangat. Pas abis waktu sekolah pi kedai cari mercun, takpun pi tikam mercun. hahaha.... Habis buka puasa jer, aku dan sepupu-sepupu aku terus ambik mercun gi main kat laman rumah. Siap main perang-perang lagi. Tapi takder yang ganas-ganas punya. setakat baling mercun papan jer.

hhmmmmm.....rindunya nak balik time tu. Rindu masakan arwah mak, main ngan sepupu sepapat kawan-kawan. Tapi aku tahu masa tersebut dah pun jadi sejarah pada aku. Yang ada cuma dalam kepala otak aku jer untuk dibuat kenangan...... Selamat Menyambut Ramadhan sekali lagi.

adios....kebabooommmm!!!!

No comments: